PUNKT INFORMACJI TURYSTYCZNEJ

Certyfikat PIT

Punkt Informacji Turystycznej działający przy Muzeum Miasta Turku im. Józefa Mehoffera po raz czwarty został doceniony i  otrzymał Certyfikat Polskiego Systemu Informacji Turystycznej w kategorii 3-gwiazdkowych Punktów w Wielkopolsce.

Certyfikacja Informacji Turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością standardu Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki.

Weryfikacja w terenie wypadła świetnie, komisja oceniła standard wyposażenia i obsługi punktu informacji turystycznej, na 3 gwiazdki, o czym zaświadcza oficjalny dokument potwierdzający komisyjnie przyznaną kategorię. Do certyfikacji zgłoszono punkty Informacji z całej Wielkopolski. Aby uzyskać trzygwiazdkowy certyfikat, Punkt Informacji Turystycznej musiał spełnić odpowiednie kryteria m.in. lokalizacja Punktu IT w centrum miasta, dostępność architektoniczna dla osób niepełnosprawnych, obsługa turysty min. 5 dni w tygodniu przez co najmniej 2 informatorów z wykształceniem kierunkowym lub kilkuletnim doświadczeniem w branży, dostępność bezpłatnych materiałów (foldery, mapy), sprzedaż pamiątek oraz wydawnictw.

zrozumiałem X
Ta witryna korzysta z plików cookie. Możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach przeglądarki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce cookie.